nabbsjuan

Alla inlägg den 25 december 2012

Av Flanören utmed Tolken - 25 december 2012 07:37

 


Min profana variant på julstjärna. En av stjärnorna i Dahliarabatten, Maxim.


Det var en upplevelserik julafton i går, så upplevelserik, så jag glömde ta fram kameran.

Mest upplevelserik för minsta barnbarnet Eric.

Vid middagstid gick en Tomte och tittade in genom fönstren. Förväntningar.

Efter att jag tomtat hos en granne vid 14-tiden, skulle tjänsten återgäldas när Kalle Anka var slut.

En annan Tomte gick kring huset och tittade in, innan Eric kunde öppna för honom.

Erik hade stora likheter med en pilbåde full av fjärilar, den sista halvtimmen.

Det var stort för honom, han glömde nästan av julklapparna, som låg vid den stol som ställts fram åt Tomten.

Erics blick släppte inte Tomten under hela förloppet. Ja jag måste väl också har varit lite spänd, som glömde kameran!!!

Alla paketen var till Eric, hans stora syskon, på fädernet, fick ett par kuvert var, och de verkade glada för dem. Deras julhandel kan börja i mellandagarna.

Eric kommer tillbaka idag, de ska bo här några dar. Gott att få lite hjälp med att äta upp julmaten, om nu inte vädret tillåter något annat.


Under tiden som TV sände Karl Bertil Jonssons jul fick jag ett bildmeddelande från älsta barnbarnet, som är hos farföräldrarna Höör.

Texten meddelade att han tagit en bild på mig och bilden föreställde Tyko Jonsson. Han tycker att vi är lika!


Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards