nabbsjuan

Alla inlägg under december 2011

Av Flanören utmed Tolken - 31 december 2011 07:00

Fram till nyårsafton, har jag valt ett antal bilder på blommor, som oavsett om de var ett-två- eller fleråriga har skattats åt förgängelsen. Därav "In memorian".

 

   

Av Flanören utmed Tolken - 30 december 2011 07:48

Jag kan aldrig se mig mätt på solnedgångens glitter i Kalmar sund.

Har nog tagit något tusental solnedgångsbilder!

Har man sett en har man sett alla. Nej!

Varje solnedgång har sin historia. Vilka var där, vad åt vi, funkade engångsgrillen? Gick den ner på riktigt eller i säck?

Det blir i alla fall en solnedgångsbild i Sinneskattens sista Fredagstema för året.

Tack förresten för ett trevliogt år och för att du håller ut.


 


Här glittrar det in på det nya året.

Av Flanören utmed Tolken - 30 december 2011 07:00

Fram till nyårsafton, har jag valt ett antal bilder på blommor, som oavsett om de var ett-två- eller fleråriga har skattats åt förgängelsen. Därav "In memorian".

   

Av Flanören utmed Tolken - 29 december 2011 21:00

Eftersom jag inte hört nåt annat, så tror jag att mina syskon med fruar kom hem i god ordning, efter mellandagsträffen hos oss.

God ordning, har jag inte hört det uttrycket tidigare?

Jodå Anders Borg och Fredrik Reinfeldt använder det leda, när de bl.a motiverar att Sverige ska dras isär, klasskilnaderna öka.


 

Bordet dukat, innan vi tog det i besittning.


Men det här handlar om något betydligt harmlösare.

Vi hade förberett ett Toscanskt tema, både vad gällde mat och vin.

Det blev, eftersom det var många rätter, en ganska lång måltid. det känns nästan som vi satt och åt hela tiden, men så var det väl inte riktigt.

Hustrun hade i alla fall dukat upp och det blev riktigt bra. Det Toscanska temat underströks på flera sätt.

Lite malörer blir det "unner vejs" som norrmännen säger. Bl.a så tjocknade Minestronsoppan efter nedkylning, kvällen före, var som gröt. men en buljongtärning, lite tomatsås och vatten gjorde susen.

Det vita brödet, som skulle bli Crostini, höll jag på att glömma i ugnen, men hann ta ut det i grevens tid.

Olivoljan tog slut medan jag spädde vår hemmagjorda Pestosås på egen Basilika. Men det räckte ändå precis för att få rätt konsistens.

Väl på bordet, smakade allt bra och vi som värdar hade inget att skylla på.


 

Vi hade gjort en utskrift av menyn, mest för att man skulle kunna disponera sig, så att man inte åt sig mätt riktigt, innan de sista rätterna återstod. Ett känt fenomen vid bl.a julbordsätande.


Jag tror de uppskattade det. Verkade nöjda.Vi hade en mycket trevlig dag. Varade inte till påska, men väl en bit inpå kvällen.

Nu är det Sjuntorp nästa gång. Börjar redan se fram mot det.


Av Flanören utmed Tolken - 29 december 2011 15:39

Skollovsaktiviteterna avlöser varandra i Boråshallen.

Vid dagens besök hos de yngre brottarna och deras träningsläger, stötte jag på ett gäng Äsperedstjejer. Lite krigsmålade skulle de börja en match mot ett killgäng. Hur det gick har jag inte aning om, men de ställde upp på ett lagfoto. Skickar väl ett till Äspereds IF:s hemsida också.


 

Av Flanören utmed Tolken - 29 december 2011 15:27

BBK, har under hösten drivit ett projekt tillsammans med bl.a skolan, SISU och bostadsbolaget på Hässleholmen i Borås.

Utöver fritidsverksamhet på skoltid, har det blivit en hel del brottning ledd av Davod.

Och duktiga har de blivit.

Ett 50-tal som tränar, även en del tjejer.

De har redan hunnit med tre nybörjartävlingar och gått fram som slåttermaskiner. Vid säsongsslutstävling i Trollhättan, före jul, så blev BBK bästa klubb. Ett resultat av Davods träning med Hässleholmsgänget.


     


I mellandagarna har de begått sitt första träningsläger. Ett 10-tal som fullföljde båda dagarna, tre hade av olika anledningar avstått andra dagen.

Men spännnade. Övernatta, äta och träna, tillsammans med en hel del lek, var mycket uppskattat.

De prepareras för att göra debut på "riktiga" tävlingar nu under vårterminen.

Redan den 7 januari bär det i väg till Skövde, veckan efter till Skene och januari avslutas med det verkliga eldprovet, vår egen Knalleträff med runt 200 deltagare. Men de kommer att att stå pall, det är gott virke i ungarna.

Enligt ledarna, så är det ett sånt kanongäng på gång, som vi känner sen tidiogare.

BBK har en förmåga, att när det börjar gå bra, då går det riktigt bra. Hässleholmsungarna kommer att bli nästa framgångsgäng.

Av Flanören utmed Tolken - 29 december 2011 07:00

Fram till nyårsafton, har jag valt ett antal bilder på blommor, som oavsett om de var ett-två- eller fleråriga har skattats åt förgängelsen. Därav "In memorian".

 

  Fram till nyårsafton, har jag valt ett antal bilder på blommor, som oavsett om de var ett-två- eller fleråriga har skattats åt förgängelsen. Därav "In memorian".

 

Av Flanören utmed Tolken - 28 december 2011 07:00

Fram till nyårsafton, har jag valt ett antal bilder på blommor, som oavsett om de var ett-två- eller fleråriga har skattats åt förgängelsen. Därav "In memorian".

 

 

 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards