nabbsjuan

Alla inlägg den 31 december 2009

Av Flanören utmed Tolken - 31 december 2009 13:49

Det blev årsavslutning och säsongspremiär på samma gång.

Ett par 10/delar över -14 så bar det i väg.

Isen var sparkvänlig och 20 cm. tjock.


  

En katt bland Hermelinerna, eller, ja, en Mört bland Abborrarna.


Behövde inte mer än två hål.

Det första gav 4 riktigt små abborrar, i det andra artade det sig bättre med både storlek och antal, även om rekorden klarar sig den här gången med.


Det tjocknade på och när jag skulle hem, fick jag röra mig ett helt varv för att få säkert landmärke.

Kameran fokuserade inte ens så tätt var det.

Gradestocken på -9,2 när jag kom hem.


Än en gång därute;


GOTT NYTT ÅR

 

för det ska vi ha.


Vi är fyra par, ungarna förde ihop oss i mitten på 70-talet, som firar Nyår och Midsommar tillsammans.

Ungarna har fått egna ungar, men runt 12-slaget går mobilerna varma.

I år ska vi vara på Glaskulla i Äspered hos familjen Persson.

Grannfrun begår nyårsharakiri och ska vara chaufför.

Vi packar en V70 full, med 6 personer.

Vid hemfärden brukar det inte bara vara v70:n som är full, även om det stävjat sig med åren och även tiden för uppbrott.


Av allt att döma, blir det här årets sista inlägg, men i morgon tar vi nya tag och skriver 2010, delbart med 10, 5 och 2.

 

Av Flanören utmed Tolken - 31 december 2009 10:31

  

Här står han Herr Spark, pockar på att komma ut på isen.

Herr Spark, ja hustrun har Fru Spark, är lite mindre väderkänslig än Flanören.


Med en gradestock som visar på -18,2, känns det inte helt konfortabelt att ge sig ut på isen.

Ja, den är tjock nog, men upplevelsen ska ju vara njutbar.

När vi kommer över 15 ska jag börja tänka på det.

Chansen finns för nu börjar solen hiva sig över grantopparna.


Jag har gjort i ordning tabeller i Exel, arter, vikter, tidpunkt och bete.

Tagit till utrymmet ordentligt, för här ska hivas fisk!


Måste ha glömt att fylla i under tidigare år, för anteckningarna är sparsamma, eller är det ambitionen som överstigit verkligheten?


Hur som hellst, så vill jag tillönska alla där ute



GOTT NYTT ÅR




Av Flanören utmed Tolken - 31 december 2009 07:00

Veckans tema, Arkitektur, av det mer anspråkslösa slaget.

 

 

Källa gamla kyrka på Öland, Borgholms kommun, Kalmar län. 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards