nabbsjuan

Alla inlägg den 15 december 2009

Av Flanören utmed Tolken - 15 december 2009 12:23

  

Östersundsborna är stolta över sitt nya torg.

Som synes har granen reparerats men av granen på Frösön i fonden, syns inte ett barr.


Det rapporterades på lokalTV, att julgranarna vid Stora torget och järnvägsstationen fått sina belysningar förstörda och granen på Frösön var försvunnen med ljus och allt.

Huruvida hyssen har kunnat ske p.g.a att polishuset stod tomt, förtäljer inte nyhetsrappporten, men hela polishuset syntes står öde och flyktat.


  Prästgatans vimmel  

I hörnet längst upp, bakom biografen och snöhögen, skymtas fotoaffären.

Gågatan i Östersund heter Prästgatan, man kommer inte att tänka på vimmel i förstone.


Ja, polisen i Östersund, har inte kastat in handduken, bara flyttat den till Campusområdet.


Östersundsborna var glada idag, de hade äntligen fått lite snö.

C:a 10 cm, men snöfallet fortsätter.


Stan var vacker i sin vitra skrud.


      

Residenset, där Britt Bohlin, landshövding ska bjuda på middag i kväll.

Det öde polishuset.

Min bostad i Östersund.


Trots det mulna vädret och lätt snöfall, så fick jag ett antal fina bilder.

Det höll på att gå åt pipsvängen.

Nere vid vattnet, fotande fåglar, meddelar kameran; "Bulit in memory full".


      

En gås, finns det Östersundsgås?

Frösöbron och bilden i övrigt hade väl presenterat sig lite bättre i klart väder.

En frusen kör i hörnet av Stora torget.


Pöschkan, jag hade glömt kameraminnet hemma.

Men en lokal fotohandlare räddade situationen, mot betalning, men ändå.

Fotoaffären låg nästgårds hotellet, så jag fick börja om rundan.




Av Flanören utmed Tolken - 15 december 2009 08:39

Välbehållen framme i Östersund.

Jag har hunnit hämta handlingar på Länstyrelsen, när de öppnade kl.8


I natt vaknade jag till vid 2.15-tiden, var i Söderhamn.

Nästa gång jag vaknade var i Ånge, 5.45

Då var det lika bra att gå upp, för det var bara dryga timmen till Östersund.

Kaffe och macka i lugn och ro.


Här är fint(He`e fint) med snön och Östersunds nya torg, Stora torget, är vackert, med utsikt mot Frösön och en upplyst skidbacke.

Har varit stora julgransskövlingen i trakterna, sa de på lokalTV, det återkommer jag till.


Tänkte gå ut och turista om någon timma.

Däremellan läsa handlingar.

Av Flanören utmed Tolken - 15 december 2009 07:00

Veckans tema, scannat från dia.


   

Från ett Londonbesök 1990, ganska innehållsrikt med 1:a majdemonstration och århundradets största jordbruksutställning i Hyde Park.

Flanören poserar vid gamla varubilar. Den uppmärksamme ser att snusdosan har en framskjuten placering.

Två hela dagar tod vi på oss i Hyde Park, mycket intressant. 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards