nabbsjuan

Alla inlägg den 23 december 2015

Av Flanören utmed Tolken - 23 december 2015 07:00

 

Antoanella på Le Tre Stelle kavlar Pizzor.

Det var kul att se de två systrarna och deras mor baka pizzor ”liksom på ackord”.

Antoanella kavlade, mamma Maria garnerade och Donatella skötte ugnen..


Nu är jag verkligen trött på datorer.

Stationär som är maskäten och två Laptoppar fulla med program som dyker upp hela tiden och blockerar sidor.

Det har blivit lite glest på sistone, av ovanstående orsak.

Nu har jag långt om länge lyckats ladda ner en ny version av Flash player, vilket gör gången stabilare och att det är lättare att hantera Bloggplatsen.

Men det blir en ny stationär efter helgerna och Laptopparna lämnar jag in till nån som begriper sig på dem. Det räcker inte långt med att klara tangenter och lite fotoredigering, som är min kompetensnivå. Grejer som man har, ska fungera!

Nya bekymmer.

Dottern ringde idag och vädjade, att vi skulle köra äldsta barnbarnets far till föräldrar och släkt i Sätofta, Skåne. Han har blivit mycket sämre av sin canser, den har sen ett tag gett sig på skelettet och han har så ont så han kan varken stå eller ligga.

Vår bil är större, så han får lite större svängrum.

I morgon sen eftermiddag bär det iväg.

Barnbarnet, fadern och jag i en bil och dottern och hustrun i den andra. Vi kör ner och vänder. Lite mat i vändningen förstås.  Det har vi gjort tidigare, i flera år då dottern inte hade bil, men under betydligt trevligare omständigheter.

Lite som inte är klart här hemma skjuts till julafton, men vad är det? Världsliga ting, som han sa Karlsson på taket.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards