nabbsjuan

Alla inlägg den 1 december 2015

Av Flanören utmed Tolken - 1 december 2015 07:15

 

Julborden är redan uppdukade, här på Röstånga Gästgivaregård i fjol..


Den här julen blir vi hemma, med bl.a lite folk på julafton.


Ett oansenligt mejl lurade mig ordentligt. Det var från en känd landslagsbrottare och övriga adresser var till västgötaledare bl.a

Jag öppnade det och då tyckte jag det var lite konstigt, det innehöll bara en fil som inte gick att öppna.

Inte mer med det, men när jag öppnade datorn i går, så låg där ett erbjugande om att betala 500 dollar, så skulle raderade filer öppnas igen.

Varenda fil i biblioteken på hårddisken var raderade!

Fotomässigt, så var ingen större skada skedd, det som inte säkerhetskopierats låg kvar på kameraminnena.

Ungefär en månads vanliga filer, dokument, är borta, men många av dem har bifogats mejl, så de finns ju nån stans.

Men skit är det, inte minst för att man varnats för sånt här.

Förmodligen någons mejadresslista som kapats.

Ja, ja, man lär så länge man lever.

Fortsättningsvis får jag använda den externa hårddisken och skaffa en till som backup.


Skulle vara intressant att få reda på om de som betalar, får sina filer återställda.

Efter den 5 december dubblas priset!

Efter en Trojansk häst i Laptopen, för några år sedan, återställdes allt efter någon månad, utan att jag gjorde något.

Det enda som kvarstod var, att det inte gick att installera något nytt antivirusprogram.


Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards