nabbsjuan

Alla inlägg den 31 oktober 2015

Av Flanören utmed Tolken - 31 oktober 2015 07:30

 

Finalbild, som jag norpat på nätet, från finalen av Musikalen Oliver på Sagateatern i Borås.


Som alltid när Jan Hjalmarsson sätter upp någonting, så var även gårdagens föreställning av Oliver, oförglömlig.

Den här gången var det inte de vuxna aktörerna, som dröjer sig kvar i minnet utan barn och ungdommar.

Var får han tag på alla dessa duktiga aktörer?

Enligt Jans mamma som vi pratade med i går kväll, hon och hustrun är bekanta, så dammsuger han musikskolan och olika körer, bl.a

Oliver spelas av två olika, en kille och en tjej, skulle bli tungt annars, de kör ett 20-tal föreställningar.

Fulla hus varje kväll. I går och kvällen innan hade PRO i Södra Älvsborg bokat hela föreställningar. Fullsatt till sista plats, bl.a fick Jan Hjalmarssons mamma sitta på en pinnstol!


Om ett par timmar åker vi till yngsta brodern i Sjuntorp, för den årliga syskonträffen.

På väg till den tomma brevlådan i morse, hade glömt att det inte kom nån tidning idag, träffade jag på en granne med syster. De satte sig i bilen för att köra till "den andra stugan" i Mälardsalen.

En lite längre resa än till Sjuntorp. De påminde om att det inte kommer nån tidning, så jag behövde inte gå hela vägen. Inte betungande, men i alla fall. F.ö inte första gången jag missat BT:s tomma dagar.



Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards