nabbsjuan

Alla inlägg den 15 oktober 2015

Av Flanören utmed Tolken - 15 oktober 2015 07:00

 

Solbrud, (Helenium annuale)


Solbruden är en riktig höstblomma, trots att den blommat i en och en halv månad nu.

Men efter nattens frost, ger det sig om fägringen består.

Isigt på bilrutorna och det gnistrade på trappan när jag skulle hämta tidningen.


Ett eftermiddagspass på SU väntar. De ska ta gipset halv tre och teraputen väntar kl 15.

På vägen dit blir det ett tillslag på Systembolaget i Knalleland. Jag har hittat ett väldigt bra marineringsvin till Burgundergrytan. Terre de Mistral, ett Côtes du Rhône, som även går att dricka! Hon blev lite konfunderad, tjejen jag frågade efter ett bra marineringsvin till grytan, vid ett tidigare tillfälle. Hon tittade lite ihåligt på mig, när jag frågade om det gick att dricka också.

I kväll lägger vi köttet i marinad för att laga grytan i morgon. Sen har den stått till sig bra till på lördag när den ska ätas. Den blir alltid bättre, tycker jag, när man lagar lite mer. Det som blir över fryser vi ju.


Jag har inte ventilerat DÖ-haveriet.

Det innebär inte, att jag inte följer skeendet. I min ände av det politiska livet, så är det inte själva sakfrågan som intresserar, utan hur de olika inblandade agerar.

Regeringen, utifrån det som förväntas av ett lands ledning även i svåra tider.

F.d Alliansen, utifrån att de vet att de är prisgivna åt Sverigedemokraterna och stackars KD och Livets ord-Ebba som till varje pris vill komma in i värmen igen efter debacklet på deras kongress, som utlöste förvirringen.

Ett stalltips; regeringen gör upp med Alliansspillrorna om flyktingpolitiken och det överskuggar budgeten för 2016, om nu inte moderatkongressen kör över Anna Kindberg Batra ordentligt. Hon står inte högt i kurs, ens hos de egna. Många moderater har inte mått bra under "det nya arbetarpartiet".

Vem var det som talade om "vödgvön vöva"? Idag har vi en gredelin röra efter Alliansens haveri.

Det kliar nog i många borgarfingrar, att få stoppa regeringens försök till rättvändning i politiken igen, efter åtta Alliansår.

Hindret för det är ju SD, som det kostar att släppa in i värmen.

Efter en ev. uppgörelse om flyktingpolitiken, så kommer SD att hata allt och alla.

Ser faktiskt ut som en fungerande strategi, för att släppa igenom regeringens budget.

Vi får väl se.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards