nabbsjuan

Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Flanören utmed Tolken - 13 oktober 2010 13:57

  

Här skördade vi Pumpor och Squash tidigare, efter ogräsrensning så blir det vinterviste för småplantor.


Idag känner jag mig präktig, väldigt präktig.

De frösådda fleråringarna är jordslagna för att få vintervila.

Till våren ska de spira och hjälpta av växtväv stå för en god del av blomstrandet.

75 Penséer, 10 höga Öländska Blåklockor, 10 Akleja "Yellow mellow", ett 60-tal Stockrosor av olika sorter.

Lite Fingerborgsblommor och sex plantor Rosenvial, flerårig Luktärt.

Men det som jag är mest glad för är de 40 Rudbeckiorna.

Har aldrig haft så kraftiga och fina vid höstning tidigare.


Efter två frostnätter, börjar Dahliorna ge upp. Det är inte mycket med dem nu. Dags att klippa ner, ta upp rötterna för torkning i växthuset.

Där ska in ett varmvindselement, både för torkning, men även för att förlänga Tomatskörden. Barnbarnet Erik, kommer snart hit igen och då ska han få plocka mogna Tomater.

Att han är förtjust i Tomater, behöver väl inte sägas.


I kväll har vi styrelsemöte i Brottarklubben, innan dess ska jag försöka få till ett utkast till verksamhetsberättelse.


Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards