nabbsjuan

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Flanören utmed Tolken - 7 oktober 2010 18:55

Just nu pågår en process av förhandlingar ute i landet.

I kommuner, landsting och regioner.

I ett stort antal beslutande församlingar får varken de Rödgröna eller Allianspartierna egen majoritet.

Nya lösningar prövas, Miljöpartiet står alltid till förfogande, bara det ger några tunga poster, helst heltidspolitiker.

Ambitionen är att inte bli beroende av det främlingsfientliga och kulturkonservativa SD.

Har haft samtal idag med folk i Borås kommun.

Där prövas från båda håll hur man ska formera sig.

I Borås är det mycket som talar för, att Sd inte besätter alla 6 platserna särskilt länge och att de samtidigt spricker, inte bara i två delar, utan kanske fler.

I Västra Götalandsregionen, får ingen av tre konstellationer, Alliansen, Rödgröna eller den gamla S+C+Fp egen majoritet, men 2 grupperingar samt Mp, fixar majoritet.

Nu gäller det högstbjudande till Mp.

Ingen vill sätta sig i situationen att man blir beroende av SD.

T.o.m Sjukvårdspartiet håller sig från dem. Det kan bli Sjukvårdspartiets rehabilitering, efter interna krackeleringar och tokerier i övrigt.

Men i övrigt är heller inte de aktuella för någon majoritet.


För min del tycker jag, att det är väl inte hela världen om SD någon gång röstar på våra förslag, men aldrig be om det eller träffa uppgörelser., aldrig underlag för en majoritet, öppet eller i det fördolda.

Jag är ganska övertygad om, att Sd inte har mer än ca 2% av sina 5,7 från främlingsfientliga, resten är allmänt frustrerade, arbetslösa eller på annat sätt utsatta unga pojkar.

Då är det politiken som gäller, sopa undan förutsättningarna för missnöjet, ungarna i jobb och töm soptunnor och fixa med miljonprogrammets bostadsområden.

Ge folk framtidshopp, även om man är född på skuggsidan.

Av Flanören utmed Tolken - 7 oktober 2010 07:00

  


De är slöa nu insekterna.

Amiralen inte undantagen.

Jag kunde gå helt nära och den vände bara lite  på sig.

Får passa på nu, för det är säkert inte många dagar kvar till de är borta.

Hade en Scotsk Amiral i blickfånget, men tyckte jag hade så mycket Amiralbilder.

Sen, för sent, slog det mig, att någon Scotsk Amiral hade jag inte i mina samlingar.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards