nabbsjuan

Alla inlägg den 10 juni 2015

Av Flanören utmed Tolken - 10 juni 2015 07:00

 

En fin kväll och det låga ljuset söker sig bl.a in i Doppingens öga och det röda förstärks. Här är det önskvärt med röda ögon.


Känns som att sommaren är på gång nu.

Efter att vi lagt arbetshandskarna på hyllan vid 17-tiden, så "skrotade" jag i ett par timmar, ute.

Skrota är min beteckning då man pillar med lite av varje och t.ex bara går i kring och ser hur allt artar sig.

En skön kväll, äntligen.

Idag ska vi "så", eller mera riktigt; sätta ärtor.

De har legat mellan blöta papper i en vecka och fått både groddar och livblad. Nu är jorden tillräckligt varm.

Men vi får stänga in dem ordentligt med tätslutande fiberduk, annars får vi dela med oss till fåglar och möss.

För att klara Störbönorna, har vi efter förgroning sått dem i en sålåda och planterar ut när plantan växt till sig lite.


F.ö blev det klart med Ölandsveckan i går. Vi har haft lite svårt att få kontakt på telefon. Inte lätt när man har fel nummer.

Vi ringde en granne och hon gick över med telefonen under pågående samtal. Jodå, de hade allt väntat på att vi skulle ringa. Vilken vecka kommer att bestämmas de närmaste dagarna, liksom vem eller vilka som ska åka med.

Hustrun uttryckte det ganska bra idag, när jag kom tillbaka från telefonsamtalet.

"Jag har funderat på hur vi skulle fått de baden i sommar men trott att det var kört".

Det är i första hand morgondoppen hon tänker på och jag håller med, men nu är de räddade.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards