nabbsjuan

Alla inlägg den 17 juni 2015

Av Flanören utmed Tolken - 17 juni 2015 10:20

 


Lite sen med rapporten, men de har inte synts till.

I går kväll tog jag och gick en runda vid tjärnen. Såg de stora, men inga ungar.

Länge trodde jag att de var förolyckade.

Men tittar man noga på bilden, så kan man se alla tre, men man får titta noga, lågt framför förädrana, mellan vassen.

Inte mycket till bild för att visa hur de växt till sig, men sådan är nu verkligheten.

Daggamla och en vecka gamla nedan.

Klickeribilder.

     

Av Flanören utmed Tolken - 17 juni 2015 10:09

 

Eric hade sett fram emot att åka ut med "fiskebåten".

Premiär för honom, premiär för mig.

Han hade aldrig åkt i en vanlig båt tidigare och jag hade inte varit ute tidigare i år.


Fint väder, solen sken och bara ett par sekundmeter. Från fel håll, så jag hade inte så stora förväntningar, framför allt som det också var för tidigt på dagen. 9-10 är ingen fisketid. Men jag tror inte det spelade nån roill för Eric, allt var spännande och "lite läskigt". Han tappar tänder och har gluggar lite här och där. De nya är på väg.

Pontus var även med, men som jag var han lite reserverad till tidpunkten, så det var för Erics skull vi gick ut.

Pontus hjälpte oss med landen där Astrar och Störbönor ska planteras ut i det närmaste. Han var till väldigt god hjälp.

Jag kantgrävde, Pontus vände upp med en grep och tog det största ogräset, hustrun kom efter och finrensade.

Mycket smidigt.


Väntans tider i fotbolls-VM.

Nu får vi lita till Marta, för att gå vidare.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards