nabbsjuan

Alla inlägg den 13 november 2014

Av Flanören utmed Tolken - 13 november 2014 19:39

Idag, enochenhalv vecka försenad, fick vi den omtalade bilen.

Dessförinnan hade jag varit på Sahlgrenska för kontroll och ta emot nya anvisningar för att få ordning på mina fingrar.

De är ganska hanterbara nu. Har gått bra.

Nu är det känseln som ska stimuleras. Halva pekfingern saknar fortfarande känsel. Enligt läkaren kan det ta upp mot ett år, innan jag har känsel i hela fingern. Och då bara styrkänsel. Hundraprocentigt kommer den aldrig tillbaka.

Jag knäpper skjortknappar, hanterar gaffeln(hjälpligt) och var t.o.m ute och slog med lien i onsdags.

Det gick bra, men när jag började tröttna i vänsterrmen, som är dåligt tränad, så började bladspetsen gå i marken och det blev ännu tröttsammare.

Vänsterhanden styr ju lien horisontellt, medan högerarmen ger den svingen vid slåtter.

Som sagt, nu står nya bilen här.

Disel, med en medelförbrukning på de första fyra milen på 0,46.

Lite häftig ändå, med alla sina finesser. Yngsta brodern kommer väl att bo ute i bilen. Får väl bära ut lite förning emellanåt. Efter alla sina år på tekniska avdelningen på Saab, kan han säkert vara intresserad ny teknik!!!

Vi har alltså brödraträff, med hustrur på lördag. Vi ser verkligen fram emot det.


 


Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards