nabbsjuan

Alla inlägg den 5 november 2011

Av Flanören utmed Tolken - 5 november 2011 23:45

Vi har fått en lång varm höst.

Det ser ut som att vi skulle klara alla planer. Första gången i så fall. Oftast kommer första snön, eller frostnätter och sätter stopp för planerna.

Så inte i år.

Bl.a ett projekt att göra om kryddlandet.

Bilden beskriver sluttampen på arbetet, bara omplanetringen kvar.

Den var f.ö klar innan kvällen.


På väg ner till sjön, ja jag tog mig faktiskt en fotopromenad som avbrott, kunde man trampa omkring i de fallna höstlöven. Marken var täckt med ett tjockt lager.


Den s.k Mösaviken har ändrat karaktär. Borta är Näckrosor, häckande Skäggdopping och andra fåglar.

Båtarna uppdragna. Viken har antagit en mörkare färgskala.


Ja det är så det ser ut där jag har varit idag.


 

Kryddlandet, under färdigställande.


 

 Höstlöv från flera olika träd, dock inte boken, som håller kvar dem en bra stund in på vintern.


   

Mösaviken i höststämmning.

 

 



Av Flanören utmed Tolken - 5 november 2011 14:06

Vad gör mig glad? En massa saker naturligtvis.

Men idag gick jag ut en runda, för att samla på mig till fototrissen i kväll, där temat är hur det ser ut där jag är just nu.

Tittade in i växthuset, för att utanför se de här välmående fröplantorna.

Borstnejlika och Renfana. De har artat sig väldigt bra och ska planteras ut nästa vecka.

Lyckade frösådder gör mig väldigt glad. Och en tacksamhetens tanke går även till Impecta, som levererat fröna.


 


Mer att glädjas åt.

Av Flanören utmed Tolken - 5 november 2011 07:47

 


På måndag, har vi andra träffen för PRO:are som ska resa till Toscana i maj.

Satt och tittade på bilder från 2009 och fick lust att ha Toscanatema den närmaste tiden.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards