nabbsjuan

Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av Flanören utmed Tolken - 29 oktober 2011 23:45

Fick lust på att utöka beståndet av Krokusar, när vi ändå var igång och planetarde. Årets lökar var f.ö väldigt fina, nästan alla hade under sommaren utvecklat minst dubbellökar i växthuset.

Planetringen har gått än bättre, när vi haft så god hjälp. Eric, yngsta barnbarnet, några månader över tre, är mycket hjälpsam.

Jag tog kameran med, något kunde ju dyka upp. Utefter vägen kom jag att tänka på dagens tema i Fototrissen, Manligt. I höjd med byn Nyslätt mellan Dannike och Hillared, stod jag på bromsen; Vilken bautatjur!

En vackert brun Limosinetjur. Kollade med bonden om det var OK att fota. "Men gå inte in i hagen....". Inga problem, jag har zoom.

Inom djurvärlden är det helt OK att tala om manligt och kvinligt. Och detta var en karlakarl.

Han hade tjänstgjort på Rådde Gård i Länghem. Hushållningssällskapets visningsgård.

Nu hade han väl med sina sju år, närmast pensionerat sig i hägnet av 30 Hereford och Zimmentalkor.

Det blev en god pratstund med odalmannen, som f.ö inte var mer än c:a 40 år och verkade sakna kvinna.

Något för hugade trissdeltagare. Bonde söker fru!

Men det var krokuslökar jag skulle ha, så resan till Cramers i Hillared fortsatte.

De hade, trots att det var sent på säsongen, ganska mycket lökar kvar. Jag köpte väl i överkant, men det kommer väl att blomma därefter.

När jag såg Krokuslökarna, med sina små skott....

Manligt, kanske inte, men ändå. I vissa extremfeministers mansbeskrivning, passade lökarna in.

Så skulle man ha en tredje bild.

På Place Concord kan man se tre fallosliknande byggnadsverk. Den får komplettera de mera nära bilderna.


 

Fallosliknande byggnader, sedda från Place Concorde i Paris.


   

Kolla den nacken, där är det kilon.


 

Den som vill förklena manskönet, kan säkert finna symboler här. 

 

 


Den här veckan är det tävling också.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards