nabbsjuan

Alla inlägg den 30 november 2010

Av Flanören utmed Tolken - 30 november 2010 09:30

  

Soluppgången, rakt utanför ytterdörren.

Grannens vimpel avslöjar en lätt nordlig vind.

Granen till höger är lite motvalls.


16 minusgrader, när jag hämtade tidningen i morse, lite senare dokumenterade jag morgonen, den kallaste hittills för säsongen.

Efter Stockholmsbesöket i går, hade jag tänkt att fixa en del med sånt som snön överraskade oss med.

Var f.ö framme två minuter efter utsatt tid, bra, men i Stockholms lokaltrafik var det problem. Det kostar på att marknadsanpassa.


Grillen, slangvindan, gräsklipparen och ett antal krukor står fortfarande utanför växthuset.

Väntade på att det skulle bli färdigstädat där inne för att få plats, vinterförvaring.

Men jag får nog hålla mig, det blir inget i den här kylan.

Ska bli lite mildare om några dar.

Det blir IKEA i Jönköping idag i stället.

       

Drivan utefter huset har naturen bestått med.

Kommer ihåg, hur man när jag var liten, skottade upp snö efter husväggarna, för att det skulle isolera mot vind och kyla.             Klickbara bilder.


Lägger man den hittillsvarande vintern till den förra, så kan man ju undra vad klimatförändringarna egentligen har inneburit.

Men det är förmodligen bara statistiska variationer.

Av Flanören utmed Tolken - 30 november 2010 08:58

Några av våra brottartjejer, har startat en blogg.

Ett kul initiativ.

De har utlyst en tävling bland besökarna, om att få gå ut och bowla, prata brottning och fika med dem.

Just nu ligger en liten film på deras träning längst upp.

De slår verkligen ett slag för tjejbrottning.

Besök dem.

Av Flanören utmed Tolken - 30 november 2010 07:00

En dag om året är det Regatta för Ölandsekor.

Inte så många som använder dem nu för tiden, men tillräckligt för att det ska bli en regatta.

  

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards