nabbsjuan

Alla inlägg den 8 november 2015

Av Flanören utmed Tolken - 8 november 2015 09:30

 

Fick en idè. Man kanske skulle kunna ta bort Funkiablasten med lien. Hackeslåtterlien med ett blad från Lindbergs söder om Långön. LLM= Långön-Lindbergs-Modell. Bröderna Lindberg, liksom Edward Bäcklund i Vikmanshyttan höll ut länge. In på 50-talet. Sen var det nästan bara Igelfors kvar med sin Kronlie.


Det var lätt att slå. Blasten var mjuk och lien vass. Behöver bara handputsas lite så kan vi vänta på nästa säsong.

Eftersom jag börjar bli bättre i vänsterhanden, så kan jag ge mig på en del.

Idag ska vi ta upp tre pallkragar med Morötter, till syrning.

i eftermiddag så planterar jag ett 80-tal Vitlöksklyftor. En tredjedel av årets egna skörd, två tredjedelar inköpta på Granngården i Ulricehamn.


Kanske hinner jag plantera ut en del årssådder från växthuset. Gödslar med kogödsel före plantering.

Sen ska vårlökarna ner i jorden, de ligger klara i sina korgar med hönsnät över. Det är jag som ska bestämma hur mycket sorkarna kan få.

När det akuta är klart, får vi se hur mycket vi hinner med av att rensa och klippa ner flerårigt.

En hel del flerårigt får stå som det vissnat, för övervintringens skull.


Sen är det ju fars dag idag. Jag är ju inte far till hustrun, så det blev samma rutin som vanligt. Jag fick fixa frukosten.

Men, i eftermiddag ska jag firas. Vi är bjudna till dottern i kvällningen, när de varit i Göteborg hos Max pappa.

Våfflor sägs det och vi ska ta med vårt tvåpipiga järn.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards