nabbsjuan

Alla inlägg den 15 december 2014

Av Flanören utmed Tolken - 15 december 2014 07:51

 

Ekorrarna har inte dykt upp ännu. De har väl hittat föda närmare skogen. De är dock välkommna när de än kommer.

Pigga och lite nyfikna är de ett trevligt inslag.


Snön som kom, är nästan helt borta. Idag regnade det när jag hämtade tidningen.

Tävlingen i går tog någon timme längre tid, än jag räknat med. Man hade missräknat sig på hur förhandslottningen skulle slå.

Det blev under alla omständigheter frejdig brottning. Killar och tjejer är blandade. I två viktklasser blev det tjejsegrare. De får välja fri stil och så här på nybörjarstadiet, blir det mer utslagsgivande än styrka. Nybörjarkillarna har oftast inte prövat på fri stil, i det här stadiet.

Julkakorna stod i ugnen när jag kom hem. Fyra formar.

Lite kul. Vi hade trätt om det skulle bli tre eller fyra formar. Jag, som bakat kakan de senaste åren, hävdade att det blir fyra formar. Hustrun hävdade att det blir tre.

När jag tittade in i ugnen, så stod där fyra formar...

(Men, det har hänt nån gång att även jag haft fel, det kommer jag alldeles säkert ihåg).


Jordfelsbrytaren fällde ut, flera gånger, härom kvällen. Vi gissade, att det var nåt med julbelysningen. Den går från tre kontakter. Vi kom fram till att det var Julgranen som falerade. Jodå, de andra två fungerar.

Tror att det kommit in fukt vid granen. Får torka ut det idag och skydda mot framtida fukt.

Så mycket enklare det blir om det är minusgrader på vintern!

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards