nabbsjuan

Alla inlägg den 16 november 2013

Av Flanören utmed Tolken - 16 november 2013 07:00

 

Solbruden(Helenium Anuale) är en tacksam blomma. Kommer i olika färger, från ljus gul till djupt röd. En del blir flerfärgade. Står hela sensommaren och när vi klippte ner i höst, så var det fortfarande blommor kvar, ja t.o.m knopp.

De vi har just nu, är köpeplantor. Men i somras hade vi en väldigt lyckad sådd och ett 30-tal kraftiga plantor står jordslagna i f.d potatislandet. Till våren sätts de ut i grupp, för att utröna färgerna. Därefter får de vara med om ytterligare en omplantering för att sen förhoppningsvis blomma i flera år.


Gårdagens Göteborgsresa blev väldigt trevlig.

I en av kassarna låg ett bälte, ett "finbälte" från NK Man.

Förra finbältet köpte jag på Arlanda för 23 år sedan inför en Amerikaresa. Lite medfaret, tyckte jag det var dags att nyinvestera. Kommer ihåg att vi fick låna en tång och klippa två nya hål, bältet var för långt. De hålen behöver jag inte idag...

F.ö blev killen som expedierade mig, väldigt avundsjuk på min 15 år gamla skinnväst. Det var väl patinan.

Golden days salladsbord hade minskat i omfattning. Fullt tillräckligt, men bara en skugga av sitt forna jag.


Präktiga åkte vi hem framåt eftermiddagen, efter att ha bidragit(trängselavgiften) till infrastrukturutbyggnaden i Västra Götaland.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards