nabbsjuan

Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Flanören utmed Tolken - 21 mars 2010 14:15

Veckans fototriss har temat "I bakgrunden".

Lite svårt tema, klart man har bakgrunder på sina bilder, men för min del vill jag helst ha så lite stötrande bakgrund som möjligt.

Och det är inte mycket att trissa med.

Men, här har jag plockat ihop 3 bilder, med framträdande bakgrund.


  

Vi börjar i Borås djurpark, med denna, nästan lite blyga Elefant som håller sig i bakgrunden av Strutsen.

 

  

De Duomos kupol i bakgrunden, jag har faktiskt varit uppe i den. En fantastisk utsikt över det Toscanska landskapet.


    

En gatubild från Montmartre, med Sacre Cuer(stavning?) i bakgrunden.


Ja detta var min bakgrundstriss.

Fler trissar kan du se här.

Av Flanören utmed Tolken - 21 mars 2010 10:35

 

De här Gulsparvarna ger nästan känslan av Lady och Lufsen.


Har inte lyckats fånga staren på bild ännu, men det finns en hel del annat som händer i fågelvärden just nu.


    

En Blåmes besiktigar holken närmast matningen, tala om central lägenhet. Om någon månad risker den att bli utkörd av den svartvita Flugsnapparen, den elakingen.

Även Nötväckan är ute efter bostad, men jag tror att den här är för trång.


Mesar m.fl kollar bostadsmarknaden.

Man ser betydligt mer av parbeteende, om inte vänslas, så bråkar de.

Men det är förmodligen kärleksgnabb.

Av Flanören utmed Tolken - 21 mars 2010 07:00

Veckans tema; Att se världen i svart och vitt, fritt tolkat av Flanören...

 


 

Lamm, bara någon timma gammalt, men redan nyfiken på världen. 

Moder är den legendariska "Örat".

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards