nabbsjuan

Alla inlägg den 25 september 2009

Av Flanören utmed Tolken - 25 september 2009 19:28

A

  

Lenas rum i skymningen den 26 september 2009.


Så var det då dan före dan.

Dan före äppelmarknaden i Kivik.


Vi kom i väg bra.

Var framme vid Laganoset c:a 09.20

Stekt ägg och skinkmackor som vanligt.

Ingen ändrar på någonting här inte.

  

Flyttfågelstreck över Laganoset. 


Vallåkra öppnade inte förrän 11.30, så vi hade gott om tid.

Där fick vi tag på syrningskrus, enligt plan.

Vi fick konkurrera med ett 40-tal lärare från Göteborg, som var på studiedag.


Från Lenas rum, skulle vi till 3 förrättningar.

Olof Viktors bageri i Glemminge, Skillinge fisk i Simrishamn och Systembolaget.

Brödet var slut för dagen, 31 före mig i fiskbutiken.

När jag hade 15 platser kvar, märkte jag att ortsbefolkningen fick gå före i kön.

Jag har en viss sympati för det, de som handlar hela året ska väl ha någon förmån.

Turisterna kan vänta.

Men jag kastade in handuken, vi behövde inte Brantevikssillen av nöden.

Den enda institution som inte klickade var systembolaget.

Vi fick vårt Corvina till osten i kväll.


Tidigare idag hann vi med Sandhammaren, skyddsområdet, fyren tar vi i morgon bitti.


Innan vi åkte hem för att kolla Doobidoo och Skaval, dricka vin och äta ost, så strosade vi i Skillinge hamn och tittade lite på Brantevik.


      

 Det hade nog blivit fisk, med tanke på uppvaktningen.

En vit anka bland fiskmåsarna?

Fota mig med, tycks måsen vädja.


I morgon och på söndag har vi bättre med tid.

Bl.a ska vi hinna med den skrattande Mandelman, som har skördefest.


  

Betskörden var i full gång



Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards