nabbsjuan

Alla inlägg den 26 mars 2017

Av Flanören utmed Tolken - 26 mars 2017 17:39

 

De har räknat 16600 en kväll, men idag tror jag inte de var så många.


Så har vi då begått Tranorna för i år också.

Härligt väder, solsken 8-9 grader med en del vind.

Vi kom vid 10-tiden och den stora rusningen hade inte börjat.

Det var lite glesare med Tranor än det brukar vara. De hade spridit ut sig lite mer. Bl.a hade de börjat utfodra utanför ett café, kunddragare.

Får väl se när de räknat i kväll hur det var.

De hade inte kommit igång med dansen riktigt. Gick mest och åt.

Vid tredje bilden, så fick jag upp ett meddelande i kameran; "Focusfel!"

Stängde av och satte på några gånger men det hjälpte inte.

Vi konstaterade att det var dags för ny kamera.

Hade gett upp, här blir inte många Tranbilder idag.

Men, så pillade jag lite, tog ur och satte i batteriet igen. Fungerar! Minns naturligtvis inte vad jag gjorde, men nu funkar kameran som den ska.


På hemvägen så blev det en tur till Falbygdens ost. Vi skulle inte ha nåt särskilt, men lika fullt blev det en kasse.


Gårdagens firande av yngsta svägerskans 70-årsdag, blev en trevlig tillställning.

Träffade lite släkt och andra som det blir långt emellan. God mat och dricka gör aldrig ont.

Även vi fick oss en släng av sleven, i anledning av vårt Guldbröllop.


Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards