nabbsjuan

Alla inlägg den 11 mars 2017

Av Flanören utmed Tolken - 11 mars 2017 22:14

Intresset för melodifestivalkvalificeringarna och finalen har varit begräsat för min del. Låtarna och programmet har fått skvala i bakgrunden när jag gjort annat än att sitta framför TV:n.

Kan inte hjälpas. jag tyckte Nano var bäst och han fick tydligen mest röster från Svenska folket.

Men sent fick Mello nerv.

Robbin Bengtsson från Svenljunga deklarerade att han "inte kommer vara tyst i Kiev". Sjunga naturligtvios, men han kommer att gå i Loreens fotspår och tala om mänskliga rättigheter.

Ukraina hamnar lite under radarn p.g.a konflikten med Ryssland. Allt focus ligger på var Ryssland gör.

Det är inga granna typer som sitter i ledningen i Ukraina och handlingarna skulle inte få fredspris. Jag talar då om vad som sker inom de områden som kontrolleras av ledningen i Kiev.

Viktoria från det välbärgade Brämhult, passade på samma fråga. Hon "visste inte om hon skulle få tid".

I morgon är det mixade stafetter i skidskyttet.

Av Flanören utmed Tolken - 11 mars 2017 20:24

 

Grågässen har börjat dra norrut.


I morse, när jag hämtade tidningen vid halvsjutiden, så hördes Svanarna ropa nere vid sjön.

När tidningen var läst och cyber space utforskat, så gick jag ner en släng.

Ganska lugnt fortfarande, inte så stora vakar med öppet vatten.

Men ett par Svanar var på plats liksom ett gäng Knipor, mest hanar och några Gräsänder. men de är igång, våren går inte att stoppa.

Lite sent upptäckte jag ett litet streck med grågäss. Det är ett smakprov, innan Tranorna kommer i stora flockar och Svanarna flyger i sin V-formation.

     

Vi har en flock med fem rådjur, varav en grann bock. Fyra av dem, getter, fjolårskid med sina mödrar, stod mitt framför näsan på mig. De är förhållandevis orädda, då de går inne på tomterna mellan husen mest varje dag.

Naturen är i gång, men än dröjer det nog lite innan favoriterna, Skäggdoppingarna kommer.


 

Knipor, mest hanar simmade ute i sundet i en vak.Hanarna brukar vara tidiga. Sju hanar och tre honor på bilden. Även några Gräsänder simmar idet öppna vattnet.

 

Gårdagen blev väldigt trevlig, då Zanders förfäder på fädernet var på besök. Det var inte att ta miste på, att den lille var uppskattad. Han drog naturligtvis ihop en del presenter också.

Han har en otrolig förmåga att sova. Ur famn i famn, men han fann sig väl till rätta.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards