nabbsjuan

Alla inlägg den 15 februari 2017

Av Flanören utmed Tolken - 15 februari 2017 11:24

Gossebarnet är fött. Kl. 22.15 i går kväll.

Max, vårt barnbarn, ringde och förkunnade födseln.

Mor och barn befinner sig väl och han diar redan, Zander alltså.

Han har också Max grop i hakan, som han i sin tur har efter sin far, Måns.

Den där gropen i hakan är särsilt viktig för den nyblivna farmodern, vår dotter.

Det var tydligen den hon föll för, innan Max blev till.

Jag får nog vänta ett tag innan jag träffar dem, influensan måste bedarra först.

När Max föddes, kunde jag hänga en hemmatillverkad pilbåge på sänggaveln. Nu är det restriktioner, så man tar inte ens emot besök från farmor och mormor.

Pilbågen är i gott skick och Max har gått med på att Zander ska få den. Vi har lite andra prylar, sen Max barndom, som vi även ska förära Zander.

Det blir många om Zander, han är första barnbarnet, liksom barnbarnsbarnet på båda sidor. Många syskon på modersidan och farfadersidan. Är han lika öppen mot folk som far och farmor var, så ska det nog gå bra.

Kommer ihåg en bild vi har på fyra generationer, med min far som ålderman. Nu är jag där. Så det kan bli.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards