nabbsjuan

Alla inlägg den 10 november 2016

Av Flanören utmed Tolken - 10 november 2016 10:20

Satt uppe till kl. fyra på natten. När Florida gick till Trump, så gick jag och lade mig. Kunde somna, mot all förmodan.

Sov några timmar och gick upp vid sju. Det hade inte hänt så mycket. Rösträkningen gick långsamt. Men tillräckligt mycket hade hänt, för att det stod klart att trump blir USA:s nästa president.

Satte mig och skrev en drapa, nästan som en trosbekännelse på c:a 3000 tecken, för den här platsen. Lade den på väntekö. Gick in och lade till och väntekö igen.

Den fick ligga kvar, kände att jag inte hade så mycket mer att bidra med än vad alla andra hade.

Så jag säger bara SUCK!

Nu hoppas jag att de bakbinder honom, men vem ska bakbinda?

De republikaner han ska samarbeta med är ju en hop religiösa fanatiker, homo-och islamofober. Protektionister som tror att USA spelar samma roll som förr en gång.

De ska bakbinda Trump, men är själva bakbundna av de som lånar ut pengarna, Kina.

Ja, det är inte lätt att manöverrera i den nya globaliserade världen.

Det är ju den, i själva verket, som Rednecks röstat emot med sina röster på Trump.

Republikanerna har bara hållt emot under de åtta Obamaåren. Nu har de presidenten och majoritet i kongressens båda kamrar.

Den som lever får se...

Sen, avslutningsvis, känns det naturligtvis lite konstigt för en gammal Vietnamdemonstrant, att ha synpunkter på vem som är bättre än den andre som USA:s president. När det begick sig, så var de samma imperialister allihop.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards