nabbsjuan

Alla inlägg den 23 mars 2016

Av Flanören utmed Tolken - 23 mars 2016 07:00

  

Dåligt fotoljus i morse och Svanarna hade flugit redan, så det fick bli Kanadagäss igen.


När jag hämtade tidningen var det ett trumpetande nere vid sjön. Svanarna överröstade t.o.m Kanadagässen.

I Borås har vi en ganska centralt belägen Fågelsjö. Ramansjön.

Grannarna klagar "högljutt" över att Svanarna stör nattsömnen.

Vi vill gärna ha naturen nära, men med volymreglage som på TV.


Idag om ett år, firar vi Guldbröllop. Tycker inte det var länge sedan, som hustrun åt upp min Champinjonsoppa på Bröllopsmiddagen.

Mina matvanor hade inte trängt fram vid den tiden. Det rättade till sig sedemera.

Åren går. I går köpte Max, älsta barnbarnet sin första bil. Vi var med, dottern och jag. Tre generationer. Försäljaren som kom från Syrien, tyckte att det var som hemma!

Han var angelägen att få köpet avklarat, för de ska upp till Dalarna och åka skidor i Påskhelgen.

Han vill köra, med betydligt större bil än mamma.

Valet stod mellan en V 70 och WW Passat. Det blev den senare. Går på både gas och bensin.

Hans sambo och jag var tämligen överens om att det hade räckt med en lite billigare bil, som första övningsobjekt.

Men han stod på sig och försäkrar att han inte har något behov av att "förstabilsköra". "Hävda mig kan jag göra på andra sätt".

Det är bara att hoppas att allt avlöper väl. Och det gör det nog, om jag känner honom rätt.


i går var det matlagningskurs i PRO. Vi sex gubbar samlade til matlagning och måltid.

En lite påskig förrätt med kokta ägg och Räkor.

Huvudrätt, Oxrulader med Dijonsenap, Bacon, Purjolök och Smågurkor inlingat.

Vi fick besök under kvällen av Sofie, chefen för Träffpunkt Simonsland. Hon tycker det är så kul med "gubbarna".

Nästa tisdag lagar vi mat till Vinprovningen senare på kvällen.

Ska prova fyra viner mot tre olika maträtter. Samtliga i matlagningskursen deltar i Vinprovningen och tycker det är roligt att vara involverade.

Jag ska hålla i själva provningen, för Bosse som brukar hålla i dem, är på resa och hade dubbelbokat sig veckan efter. Så det blir att fuska lite bland jordarter och löddriga hästar.

Nej, vi tar det ganska enkelt, smakar, doftar och kollar hur det passar till olika mat.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards