nabbsjuan

Alla inlägg den 10 mars 2016

Av Flanören utmed Tolken - 10 mars 2016 09:15

 

Bröderna Felicijan mitt emot varandre, spelar ihop.


I tisdags var det klubbmästerskap för Bridgarna i PRO Borås Centrum.

De själva hävdar att det samtidigt är ett inofficiellt Boråsmästerskap. Detta för att våra Bridgare håller mycket hög klass och oftast är i topp när man tävlar, t.o.m på SM.

Jag var nere i Bridgelokalen, för att få lite färska bilder. Så många deltagare, att jag inte kunde få in alla på en bild.

Bl.a så deltog bröderna Felicijan, mina arbetskamrater sen mitten av 70-talet.

Yngre brodern Edvard, t.v., har sen ett halvår gått i pension, gått med i PRO och följt storebror Stefan till Bridgelokalen.

Samma resa var det när Edvard kom till Monsun Tison i mitten av 70-talet, han följde storebror i spåren.

Båda bröderna åskådliggör det lyft för landet, som invandringen var redan vid den tiden. Duktiga yrkesarbetare, trevliga arbetskamrater och aktivt deltagande i samhällslivet i övrigt.

Stefan var och är fortfarande ordförande för Jugo Club, där jag bl.a var Tomte på en julfest och vid andra tllfällen även varit bjuden. Båda bröderna var i många år fotbollsdomare i ungdomsserierna.

Lite tunnhåriga, men fortfarande samma goa gubbar.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards