nabbsjuan

Alla inlägg den 29 september 2015

Av Flanören utmed Tolken - 29 september 2015 09:15

 

Tog en runda ner till sjön i går morse. Va! Den där Hägern står på samma ställe varje gång jag kommer ner. Eller är det någon som ställt dit en skulptur?

Nej, när den tog några steg framåt, droppade jag skulpturteorin.


Hägern har tydligen hittat ett bra fiskeställe, för på naturupplevelsen överlever den inte.

Tre fåglar i synfältet i går. Hägern, en Kniphona och en av Doppingungarna.

Inte ovanligt att någon Doppingunge blir kvar lite längre. Ett år såg jag en som simmade i en isöppning, när den första isen låg som en hinna.

Kanske är det yngsta ungen som inte känt sig flygsäker, när de andra drog. Kullen kan ju också ha skingrats och de andra håller till annorstädes.

Även Kniphonan såg ensam ut, men har väl sina skäl.


Vinprovning i PRO ikväll. Hustrun chaufförar och går på konsert på Åhaga medan jag testar Tetraförpackat vin. Vi har haft det någon gång tidigare och man blir förvånad hur bra Tetravinet är. En dekantering gör susen.

Vi är lite färre än vanligt, ibland blir det en sån där dag. Tror vi blir 15 personer, vilket är OK, men vi har varit nära 30-strecket många gånger.


I morse var det is på bilrutan, för första gången i höst.

Dags att ta in Fucsior och Dalierötter.


Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards