nabbsjuan

Alla inlägg den 8 september 2015

Av Flanören utmed Tolken - 8 september 2015 07:41

För några år sedan blev jag nyfiken, i största allmänhet, på facebook.

Öppnade ett konto, lade till en "säker" person, för att se hur det funkade. Var väl bra så långt, men den "säkra" personen var på en konferens i Fagersta. En konferens där jag kände eller var bekant med merparten av deltagarna.

Det blev allmänt känt, att sista motståndet mot Facebook var nedbrutet, Kjell har skaffat konto.

Inom ett dygn, så hade jag 25-30 förfrågningar. Någon upplyste om att "de e Sören som skvallrat".

Eftersom jag inte tänkte bli aktiv, besvarade jag inga. De har fortsatt droppa in, med samma resultat.

På mejlen kommer det hintar om folk jag borde känna och bli vän med.

   Dock går jag in i bland och kollar vad, t.ex släktingar skriver om just nu.

Vid en sån titt, så hittade jag en bild på älsta barnbarnet Max och hans flickvän Cassandra.

Utklädda till gangsters på en kostymfest i Norge. Cassandra hade kompisar där.

Efteråt fick jag reda på att de går på Myrorna och loppisar för att få tag på grejer till såna här tillfällen.

Bilden finns hos fadern, farfar, de själva naturligtvis. Säkert hos fler.


Av Flanören utmed Tolken - 8 september 2015 07:00

 

Siljan, Rättvik och Vikarbyn, sett från toppen av skidbacken i Rättvik.

Rättviks kyrka, Långbron och så Vikarbyn uppe till höger.

Vi blev rekommenderade den utsiktspunkten och det var inget dåligt råd.


Andra tisdagen i månaden. Då är det styrelsemöte i PRO.

Lite av en nedräkning har börjat. Jag tänkte sluta som ordförande vid årsmötet i februari. Sex år går fort, sex år var vad jag föresatte mig när jag tog uppdraget 2010. Nu har de åren gått.


I går kväll kom lösningen på vart vi ska göra av grönmassorna efter slåttern.

Vi hade tänkt täcka en stenskrôle med dem, men farhågorna för snigeldrivbänk gjorde att vi fick tänka om.

Kalle, fårhållare, blev lösningen. Han hade ett hål som skulle fyllas. Kan ta nästan hur mycket som helst.

På tisdag blir det borttransport och därefter kan vi göra andraslåtter med maskin. Kalle tar det med.

Sen ska ängen säkert reda sig inför nästa år.

Det kommer nog att ta tre år innan växtkraften stillat sig och de arter man vill gynna, kommer till sin rätt.

Då är grönmassan inte så grov och om det blir hässjat, passa bättre som djurfoder.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards