nabbsjuan

Alla inlägg den 5 juni 2015

Av Flanören utmed Tolken - 5 juni 2015 07:28

 

Två tomma kamerabatterier i morse, gör att det får bli en Svanbild, från i går kväll. I morgon är ungarna en vecka gamla.


Försmädligt, förargligt och slarvigt.

Trodde att andra batteriet var fulladdat. Visste att det i kameran var inne på "Svanesången".

Men icke, jag har gått omkring med ett förbrukat batteri, som reserv!

Ja, ja, det blev en fin morgon ändå. Vindstilla, det minns jag inte när vi hade sist.

Doppingungarna vill gärna sitta på ryggen. Verkar som föräldrarna är trötta på det, för jag fick bevittna när den ena skakade av sig alla fyra. Jodå, där är fyra ungar.

Vattennivån har stigit och boet flutit ut en bit, knappt synligt över vattenytan.


Knipan har kläckt, men jag lyckades inte få se ungarna. De låg inne i vassen, hörde ett och annat litet pip. Modern gjorde fyra försök att nå dem, men avbröt inflygningarna. Var väl skraj för mig.


Det får bli ett besök i viken i kväll i stället, med nyladdade batterier.


Vi slapp frosten i natt, men det är mycket vått av dagg. Utan vind, så tar det nog ett tag innan det torkar upp.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards