nabbsjuan

Alla inlägg den 26 januari 2015

Av Flanören utmed Tolken - 26 januari 2015 09:42

Mycket folk i spåren, det varslade inte minst parkeringsplatserna om. Tjejen i rött vid husknuten kom från IK Stern.


 

Snökanonerna stod stand by, i den för höga temperaturen. Enligt yr.no, ska det bli betydligt kallare den 2-4 februari.

Då kommer kanonerna att få bekänna färg.



 

Solen bröt igenom stundtals, men i kanterna var det mörka moln. Dagens fotomodell är naturligtvis med på bilden.


Igår beklagade jag, att jag inte fått med nån rovfågel i SOF:s fågelräkning.

Men så fel jag fick.

Sen eftermiddag när jag satt och tittade på Vinterstudion, så landade en Sparvhök på röret till parasollen.

Den satt där någon minut, kanske mer. C:a 5 meter ifrån, så rörde jag mig inte ur fläcken.

Den spanade och från sin låga position hade den kunnat attakera någon vid fågelmatningen.

När den flög i väg kollade jag på fåglarna. De små var borta, medan Nötskrikorna före ett väldigt liv och burrade upp sig till oigenkännlighet.

Vis av vad som hände i går, har jag gjort en inställning på kameran, som får ligga och vara förberedd på en ny landning.

Det är en fönsterruta emellan, lite sämre bildkvalitet, men så nära en Sparvhök kommer man inte annars.

Naturligtvis öppnade jag rapporten till SOF och skrev in en Sparvhök, lite stolt.


 

Där på röret satt hon, Sparvhökshonan.

Av Flanören utmed Tolken - 26 januari 2015 08:17

 

En liten tjej åkte fram och tillbaka mycket målmedvetet. Hon hade mamma som vändningsmärke i ena ändan av sin 50-meterssträcka. Är det 20-talets Hanna Falk vi ser?


Lassalyckan hade inte börjat lägga ut konstsnö ännu. Har väl inte varit tillräckligt kallt. Två veckor kvar till Västgötaloppet får man leva på hoppet.

Dock var det tillräckligt med natursnö för allmänhetens åkning. Ja lite mer än allmänheten. Kläder varslade om tillresta, bl.a från en av landets största motionsklubbar, IK Stern från Göteborg.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards