nabbsjuan

Alla inlägg den 21 januari 2015

Av Flanören utmed Tolken - 21 januari 2015 13:41

 

Efter snöskottning och lite "merkantilt arbete" vid datorn, tog jag en tur till sjön. Det är min yngste bror som skapat uttrycket, för den tid han lägger ner framför datorn.

Ganska mulet och mera sol än på bilden ovan blev det inte. Snarare mindre.


       

Egon hade farit fram, tagit en gammal Rönn. Lyckligtvis klarade sig boden.

Sommarresturangen är stängd. Egentligen en flotte, där man i sakta mak kan ha trevligt under fina sommarkvällar.

Fiskeis! Inte mycket att skriva till mormor om. Och enligt prognoserna, så fryser det inte till under resten av Januari.

Lite dumt kanske, att lägga upp kanoten. Det är ju öppet vatten för en stilla tur runt Sundholmen.


Ett förebud om vad som komma skall. Idag hade vi sju Stjärtmesar framme. Vid flera tillfällen. De var ganska rörliga och lite oroliga över min närvaro, så det blev bara fem på samma bild. 

Som vanligt, så uppehåller de sig mest vid talgbollarna.

Skall nog få med hela flocken på bild, förr eller senare.

Vi har en större behållare för talgbollar. Fyller vi upp den, så får de i alla fall plats.

Mesen på bilden sitter och begrundar trängseln vid favoritmaten.

När Stjärtmesarna kommer, då är det vinter. Tror aldrig vi sett dem framme vid blidväder och barmark. 

Av Flanören utmed Tolken - 21 januari 2015 07:56

 

De unga Bokarna släpper inte sina löv, som andra på hösten. Det blir vackert med lite nysnö.


Om en stund tänkte jag skotta snön som kommit de senaste dagarna. Den ser lätt ut, bara att skjuta undan.

När hustrun kört in till stan om en stund, så blir det fritt fram för "snösvängen".

Jag har kört en del styrketräning för vänsterarmen, får se om det gjort nån nytta. Vid den tidiga skottningen i december, så kändes det efter, att jag var nedsatt i armen.


Tittade på långtidsprognosen i yr.no. Här ska bli fint, med några -grader, hela 10-dagarsperioden. Men samtidigt förstår jag att det inte blir nån fiskeis i januari. Tråkigt men vi får hoppas på februari-mars.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards