nabbsjuan

Alla inlägg den 14 september 2014

Av Flanören utmed Tolken - 14 september 2014 07:00

 

En ensam Nässelfjäril försöker hålla ställningarna i Klippståndsen, mot de flera gånger övertaliga Amiralerna.


Vi skördade päronen i går. De största vi någonsin skördat.

Dels kartgallrade jag hårt, dels har vi haft en "Päronsommar". Det mesta konserverar vi på det gamla hederliga viset, men vi gör också en och annan anrättning i övrigt. Hittade bl.a ett pajrecept i en fransk kokbok, på mandelbiskvier och Päron, lite av en smulpaj. Tror det kommer att bli lite knäckigt.

Kan tänka mig en och annan besviken fågel, som inte längre hittar några Päron. De tog sig in i trädet på sina ställen, trots svepningen i bärnät.


Ja, så är det då inte många timmar kvar till vallokalerna öppnar. Själv ska jag infinna mig i stadshushallen kl. 09.00 för valnämndsmöte. Det blir nog inte så mycket mer, i min situation. Visst kan jag åka med till vallokalerna och se att det flyter, men jag avstår nog. Kan bli tröttsamt att vart jag kommer få berätta vad som hänt med handen.


Det senare fick jag praktisera tillräckligt vid valstugan, när jag var där halvannan timme i går.



Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards