nabbsjuan

Alla inlägg den 1 september 2014

Av Flanören utmed Tolken - 1 september 2014 12:40

med lite bättre väder, blev det insektsaktivitet.

det går ju att fota med bara en hand numera, då man inte behöver fumla med tid, bländare och manuell focusering.

citronfjärilen verkar ha gått mot en ny vår. var borta ett tag, men har återkommit med besked. klippståndsen drar till sig riktiga flockar.

solrosorna har inte svarat som vi vill i år. en del har blivit taniga, resten är mycket sena. dotterns blommor i olofsbo visade samma beteende.

bilderna nedan visar på solrosorna i lite olika stadier, tagna samtidigt.


 

där var en som verkade ha gjort sitt,

 

här är det inte långt till full prakt,

 

knoppen inger förhoppningar om septemberblommning,

 

kanske in i oktober också?

Av Flanören utmed Tolken - 1 september 2014 10:00

rehabiliteringen fortskrider. har ett program, med ett antal övningar, sträcka, knipa, kooedinera mm.

började med 5 repetitioner var 4:de timme, nu är jag uppe i 10 repititioner var annan timme.

i morgon är första återbesöket hos tertaputen.

märkligt vad det framstår tydligt vad man egentligen gör och kan, när man inte kan.

tyckte inte jag hade så mycket med valrörelsen i år, men det var en del ändå.

lika dant med pro, t.ex på onsdag har jag fått två extrahänder för att kunna redigera hemsidan.

väntar på telefon från valnämnden, för att se vad jag kan bidra med, inte köra bil, inte göra tvåhandsjobb, då är det inte mycket annat kvar än att berätta några skrönor, för att hålla ångan uppe på de andra.


jag har fått en ny kompis. vänster pekfinger!

jag ska prata med den, pilla och stryka, för att träna upp känseln.

i lördags gick jag på coop och ägnade mig åt min kompis.


lite enhandsjobb kan man ju göra. ska ta bort lite uppbindningar och stödkäppar. det har blivit höst fort.

vi räddade päronen från fåglar härom dagen. ett trehandsjobb, hustrun två och jag en. vi satte upp bärnäten och hängde upp påsar och remsor. de ska inte ha några inflygningsvägar.

ett tiotal päron skvallrade om fågelattacker. nu har det inte blivit några nya.

päronen har en benägenhet att spricka, en del ruttnar. tror att det beror på att de vuxit så fort i år. men fåglar, ruttna ovh sprickor till trots, så blir det en jätteskörd.


jag klarar att tända i kaminen också, allt förberett naturligtvis.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards