nabbsjuan

Alla inlägg den 17 april 2014

Av Flanören utmed Tolken - 17 april 2014 07:00

 

Nej, inget självporträtt. Det hade väl inte ens gått hem den 1:e april.

Sländorna har inte kommit fram ännu. En del Fjärilar, men jag har inte fått ro, att fota dem seriöst. Fick en Sorgmantel på lite långt håll. När jag skulle närma mig, så blev den skrämd. Här ska ju bli varmt i Påsk, så det får väl bli ett försök då.

Tänkte sätta potatis i morgon, men kanske får vänta tills på lördag, med tanke på väderprognosen.

Sju sorters Luktärter ska krukas. De ligger i blöt just nu. Fyra svullna frön plus ett par osäkra i varje kruka. Då är det bara att plantera ut. Behöver inte delas.

PRO-dag idag, men kanske ännu viktigare; ska sanera hår och skägg hos frisören vid middagstid.

Sparrehus stänger kl. 13 idag, så det blir lite kortdag.

Dottern ska ha fest i morgon, så vi har bagagen full med lånegrejer. Ingen catering den här gången, men jämväl utrustning. Allt från bestick till uppläggningsfat. Hon har redan varit och hämtat dukar, servetter och jag vet inte vad.

Påskliljorna i Fagerås, Sjötofta, har börjat blomma nu. Vi tar väl en tur dit på Påskdagen.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards