nabbsjuan

Alla inlägg den 16 april 2014

Av Flanören utmed Tolken - 16 april 2014 07:00

 

Modevisningen är en uppskattad del i vår mötesverksamhet i PRO. Infaller i April och Oktober.

I går var det ovanligt lite folk på mötet, men folk hade börjat åka till stugor och Husvagnar, sas det. Stämmer nog, för medleåldern på deltagarna var högre än vanligt.

Bilden är från finalen och vi brukar få en liten present. Så också igår. Siv Gunnarsson, längst till höger på bilden är motorn runt modevisningarna. Bilden är tagen av Lars Bogsjö, som tog över kameran under själva visningen. Ett besvärligt motljus, men man kan ju t.o.m se Ruben, som stod för underhållningen och akompanjemanget under visningen.

Det är rätt attraktivt att ge sig upp på catwalken. Cassels, som levererat damkläderna lämnar 20-30% på kläderna man bär. Herrmans herrkläder är ännu generösare, 50%! För min del plockar jag ut de byten som jag själv skulle vilja ha och köper sen en hel del. Igår, alltihop. Billigt är gôtt!


Nästan lite genant, men idag ska jag till Närhälsan i Dalsjöfors.

Bokade en tid, när hörseln hade blivit sämre. Situationen är ju en annan idag, med nyspolade öron. Men det är ju bra att få kollat, för jag har trots allt en viss nedsättning. Sen ska de ta blodtrycket, något som gjordes även för en vecka sedan, när jag var på en annan undersökning på lasarettet.

Men, som sagts; Det är tur att man är frisk, när man ska in i sjukvården!

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards