nabbsjuan

Alla inlägg den 26 januari 2014

Av Flanören utmed Tolken - 26 januari 2014 12:56

 

Snökanonerna har stått och tuggat, Välpreparerade 10,5 km. spår har näst intill tömt dammen.

Man kör även snö från Vistabacken.


Vi tog en tur till Ulricehamn och Lassalyckan idag. Mycket folk ute och åkte skidor. Familjer blandades med åkare som tränade både för Västgötaloppet och Vasaloppet.


 

Familjer i sin takt och tävlingsåkare i sin.


 

Det konstnärliga ska ha sitt också?


Anmälningarna rullar in, på Västgötaloppets hemsida kan man få veta mera.

Av Flanören utmed Tolken - 26 januari 2014 08:58

I går var jag på årsmöte i Vänsterpartiet Borås.

Ett av det bättre årsmöten jag varit på genom åren i Borås.

Mycket bra diskussioner och bra ordning.

När vi började närma oss slutet på mötet och dagordningen, så skulle jag ställa mig vid ett podiebord.

Blev lite förvånad, för många brukar tycka att jag tar för mycket plats, pratar mycket och länge.

Men har de sagt det så.

Jag fick mina aningar om vad det kunde handla om.

Efter en resumé om mina förehavanden genom åren, så visade det sig att jag skulle få Vänsterpartiets veteranutmärkelse, för 50 års medlemsskap.

Mycket trevligt, något som jag verkligen uppskattar. Stolt också.

Den 17 mars 1963 gick jag med, efter att ha varit med i ungdomsförbundet sedan något år.

Det var inte bara att skriva in en ny medlem på den tiden.

Den som sökte inträde, skulle för att accepteras, ha två betrodda kamrater, som gick i god för en.

I mitt fall var det ordföranden i Trollhättan Torkel Carlsson och Kommunfullmäktigeledamoten Iron Andersson. Alla tre var vi Metallare. Trollhättan var ju på den tiden en av landets större verkstadsstäder.

Det stora partiet i Öster, hade stort inflytande även på SKP:s stadgar. Redan 1967 skedde en stadgerevision och där räckte det med goda ambitioner och en ärlig uppsyn, för att bli medlem.

Det har runnit mycket vatten under broarna sedan 1963.

Jag har haft förmånen att få många spännande, intressanta och trevliga upplevelser i mitt politiska och fackliga liv.

Det man mest kommer ihåg är människorna. Hängivna och uppoffrande, men också sociala varelser.

Man skulle kunna skriva uppsatser, ja en bok, om allt som passerat.

Har faktiskt blivit uppmanad att göra det, men har inte fått den ro och inspiration som behövs. Den som lever får se.

  

Av Flanören utmed Tolken - 26 januari 2014 07:00

 

Morups fyr Från Olofsbo.

Mycket stark teleeffekt, som ger en pastelliknande bild.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards