nabbsjuan

Alla inlägg den 26 juli 2013

Av Flanören utmed Tolken - 26 juli 2013 14:10

En fin morgon, där solen inte riktigt trängt igenom diset till höger om ön Vedholmen. 


Dröjde lite med att lägga in dagens bild, eftersom Pontus och jag gick ut vid sextiden och fiskade.

Hade tänkt mig en bild på nyfångad fisk och stolt fiskare.

Stolt fiskare kunde väl reda sig, men någon fångst blev det inte.

Med kopntaktproblem mellan batteri och elmotor, så fick vi ro.

Inget dåligt byte.

Morgonen var helt stilla och solen höll på att tränga undan morgondiset.

Trutar och Tärnor var i full gång med att fånga småfisk.

Men, dagens behållning, blev ett Fiskljusedyk, som fortsatte i borttransport av fångsten. Förmodligen var det ungar som skulle mättas.

Har inte sett Fiskljusen i Ås Tolken tidigare och ingen har nämnt att vi har den. Men nu är det så.

Ska ta mig ut till slottsruinen och sätta mig mellan ett par träd och spana. Ska nog kunna bli bilder. Verkar vara på den fjärden den dyker.


När jag, efter frukost, skulle lägga in det här inlägget, så var det bekymmer med bloggservern. Behövs inte mycket strul för att man ska kasta in handduken i sommarvärmen.


Bilder blev det i Olofsbo i går också, men de kommer i ett annat inlägg.

Pontus, som är hos oss några dar, följde med till fastern, där hans syster redan varit hela veckan. Hon ville inte åka med oss hem, så hon blir kvar till helgen.


Fastern, vår dotter, är fullkomligt uppslukad av en förestående bilaffär.

Nu är det en ny Renault Megane diesel, som hägrar.

Får hon som hon vill blir det affär på måndag.

Jag fick krypa under huset och läsa av typbeteckningen på hennes vinterdäck. En kompis till henne skulle fastställa om de gick att använda till Renaulten.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards