nabbsjuan

Alla inlägg den 2 maj 2013

Av Flanören utmed Tolken - 2 maj 2013 22:47

Kom på, när det började bli läggdags, att det var fredagstemedags. Ja, eller hade väl varit ett tag.

Carina har själv flaggat för Hornborgarsjön och dess fågelliv.

Tranorna är gråa, likaså Grågässen, men något ljusare än en vit svan, det får man nog leta efter.

Två vita Svanar måste väl vara dubbelt så ljusa som en...?

Nåja, det får bli ett par vita Svanar över Hornborgarsjön. De bär ju även med sig ett tecken på att vi går mot ljusare tider.

 


För dig som vill titta på mera ljust, utan solglasögon, kan gå in på fredagstema hos Sinneskatten.

Av Flanören utmed Tolken - 2 maj 2013 07:00

 


Min första bild på Ormvråken.

Den dök bara upp, ett par hundra meter från mig. Jag stod på altanen och den flög mellan mig och sjön.

Jag hann att få några bilder, när den befann sig i öppningar mellan träden.

Skulle ju velat ha den på halva avståndet, men det här är vad som blev. Fullt indrag på zoomen och beskärning i Photoshop.

Bildens egentliga värde ligger ju i att det var den första på en Ormvråk.


Vi hade fint väder och mycket folk på 1:amajfirandet i Alingsås.

Jonas Sjöstedt bidrog till att det var mycket folk, vädret var en bonus.

Han talade, som sig bör, en hel del om vinterna i välfärden. En fråga, där V har 60% av folket med sig, medan de andra partierna envisas med att vilja skicka skattepengar till lågskatteparadis. Märkligt.

Det blir förhoppningsvis en valvinnare nästa år och en hävstång i ev. regeringsförhandlingar.


Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards