nabbsjuan

Alla inlägg den 16 april 2013

Av Flanören utmed Tolken - 16 april 2013 10:24

 


Första Staren presenterade sig på ett lite plågsamt sätt.

Duns, i ett av storarumsfönstren. När jag tittar ut sitter en Stare på en kruka och verkar lite borta. Framför allt så bryr den sig inte om mig.

Den har satt sig i mitt "gömsle". Där jag brukar sitta och försöka se osynlig ut när jag fotar fåglarna kring fågelmatningen.

Bilden går inte att använda i några större sammanhang, alldeles för rörig.

Ett flagnande ryggstöd till en gammal trädgårdssoffa, som jag ställt en kruka på med sittunderlag, för att komma upp lite när jag fotar.

Trädgårdsslag i två färger och det gråa i bakgrunden är en gammal fiskeväska i kanvas.

Men ändå, det är första Staren, som kunde fått ett bättre välkomnande.

Lugn, den flög i väg till ett träd och lite senare gav den sig ut på en längre flygtur.


Ett par bilder som jag inte kan undanhålla.

Morgontrött Hackspett?


   

Av Flanören utmed Tolken - 16 april 2013 07:00

 


Tre ungsvanar som tar sig en flygtur.

De unga ser lite smutsiga ut på håll. Framför allt ser det ut som de inte tvättat halsen.

Men de ska bli bländande vita de också.


Dottern var här en sväng i går efter jobbet. Hon har sina däck förvarade här och nu var det dags för skifte.

Det blev som alltid lite informationsutbyte. Bl.a så hade hon varit hos gamla kompisen Lotta i helgen och där hade det hänt en hel del sedan de träffades sist.


Idag är det månadsmöte i PRO. April är modevisning. Vårmodet. Jag var och provade kläder i torsdags eftermiddag och ska upp på Catwalken idag. Det har nästan blivit tradition.

Det blir lite extravaganser i övrigt också, för föreningen fyller 70 år nu i april.

Till 75-årsjubileumet ska vi ge ut en liten skrift. Den förra är från 50 år 1993.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards