nabbsjuan

Alla inlägg under mars 2013

Av Flanören utmed Tolken - 6 mars 2013 07:00

 


igår förstod jag att det pågick någon sorts drama.

Grannens katt hade lagt sig i position på Altantrappan. För långt från fågelmatningen. Måste vara Ekorrarna.

Jodå, en bit därifrån satt två Ekorrar uppkrupna i ett träd.

Jag blev aldrig riktigt klar över om Ekorrarna eller Katten hade övertaget.

När jag närmade mig med kameran, så var det jag som var faran och som på en given signal, började de förflytta sig mellan träden, ner till en grandunge. Så långt jag kunde se, så var det utan att stöta sitt lilla ben eller den långa ludna svansen.

Av Flanören utmed Tolken - 5 mars 2013 08:24

 


Ursprungsfastighetens jordkällare. Efter renoveríng och målning i fjol har den blivit ett dekorativt inslag vid promenaderna ner till sjön.


Lite sen idag, men det har sina skäl.

Hjälpte dottern att lämna bilen på verkstad innan hos skulle till SÄS och göra en dagoperation.

Lite besvärligt med sömnen i natt, med snören, dosa och sladdar.

Ska lämna tillbaka utrustningen lite efter tre idag.

Det blir dessförinnan lite vedhantering och en länmgre promenad, så det blir lite att registrera.

Av Flanören utmed Tolken - 4 mars 2013 07:00

 


Dagsmejan de senaste dagarna har börjat smälta ytan på sjön.

Där är nära 30 cm. is, så det finns att ta av.

Bilden är lite orättvis mot folklivet på sjön. Den är tagen vid 16.30-tiden Efter Vasalopp, 5-mil och Skidskytte.

Äntligen så fick hela kroppen vara med i Val di fiemme. Johan Olssons bragd kommer att bli idrottshistoria. Han klavband en hel befolkning i en och en halv timme.

Instämmer i kören om Bragdguld, men med reservationen, att det bara är tidigt i Mars månad ännu. Resten av året behöver ju inte bli händelselös.


I eftermiddag ska jag till SÄS och få en mätare av Hjärtaktiviteten påkopplad. Ska ha den i 24 timmar. Det är en fortsättning på den undersökning jag påbörjade för några månader sedan. En undersökning som gav lugnande besked.

Vätska i lungorna konstaterades, men de vill inte lämna något åt slumpen.

Får väl pressa mig lite i omgångar, så det blir något annat än dator-och TV-sittande att registrera.


Av Flanören utmed Tolken - 3 mars 2013 07:00

 


Den tar i så att den fäller igen ögonlocket.

Inte bara Ronja Rövardotter som hade ett vårskrik.


Vem som gör vårskriket vid 12-tiden vid klockstapeln i Mora ska bli spännande att följa.

Sen står det ju inte länge på innan 5-milen i Val di fiemme ska avgöras. Skulle sitta bra med en svensk sensation.

Av Flanören utmed Tolken - 2 mars 2013 07:00

 


Igår var det fotoväder.

Bra ljus. De flesta arter blev förevigade, utom Stjärtmes, som tog sig en annan väg. De brukar inte vara så rädda, utan hade väl något godare i sikte.

Det är hög intensitet på fåglarna nu. Börjar kolla holkar, "bråkas" med varandra, som sonen sa när han var liten.

Idag får det bli en holkdag. Någon hänger på svaj, alla behöver tömmas och en och annan komplettering blir det väl också.

Av Flanören utmed Tolken - 1 mars 2013 07:00

 


Första vårmånaden. Inte bara almanackan skvallrar om vår. Utomhus är det öfsadrôp och dagsmeja.

Men vi håller väl undan för bakslag.

I eftermiddag ska jag sitta ordförande på PRO Gånghester-Målsryds årsmöte. En mycket aktiv förening, kanske de frackaste i hela södra Älvsborg. Söderpojkarna kommer och underhåller.

Hemkommen därefter, så möts jag förmodligen av Eric, yngsta barnbarnet, som ska vara här över helgen.

Trots att han inte är någon riktig vinterkille, så får det bli en del utomhusaktiviteter.

Bl.a behöver stenen, som han och älsta barnbarnet Max residerar över, snöröjas.

Söndag förmiddag är dock vikt för Vasaloppet.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards