nabbsjuan

Alla inlägg den 1 februari 2013

Av Flanören utmed Tolken - 1 februari 2013 14:21

 

Det var rimfrost på träden, dimma och lite rått i luften.


  Kunde inte hålla mig.

Vädret var gråmulet, ett par -grader och flau vind som yr.no säger. Alltså nästan vindstilla.

Tänkte penetrera isen mellan slottsruinen och Vedholmen.

Lite liv redan i första hålet, men jag hade tydligen borrat rakt ovanför barnkammaren. Lite större än förra gången, men inte mycket.

Abborrarna blev lite större efter hand som jag närmade mig Vedholmen, men ingen kanondag. Vissa hål var tröga och i dem det nappade blev det inte så många.

14 Abborrar in alles. Inte dåligt, men storleken fattades. I morgon ska jag ta mig utt till Vedholmen och fiska NO i linjen mot Arnhallabergen.

Det är där de stora går!


     


Nordiskt på Tolken?

Jo, jag hade några fiskekompisar, vi höll i alla fall ögonen på varandra. De två närmaste hade sitt ursprung i vårt Östra grannland, det var inte att ta miste på när de samtalede.

Det kom ytterligare en fiskare på spark, likaledes Finländare.

Av armrörelserna att döma, så var vi ungefär lika lyckosamma.


Isen hade frusit igen, efter några dagars töväder. Perfekt sparkföre på det c:a 20 cm. fasta vattnet.

Varje gång jag är ute, så hyllar jag Flytoverall och Graningekängor när jag kommer hem.

Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.


Bland pimpelfiskare, så sägs det, att sätter man ett Abborröga på kroken, så ökar storleken på fisken.

Möjligt, men det visste inte dagens Abborrar. Minsta fisken tog på ögat!!!


 

Fisken i förgrunden, fiskekompisarna och Sundholmen i bakgrunden.

Av Flanören utmed Tolken - 1 februari 2013 08:15

 


Vädret går mot det bättre och det borde ge lite dagsfärska bilder igen.

Gladan är från vår Österlenresa i höstas.


Vattnet på isen frös i natt och lite sol och "flau vind" som yr.no säger, utlovas.

Känns som läge för en fisketur på förmiddagen.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards