nabbsjuan

Alla inlägg under juni 2012

Av Flanören utmed Tolken - 1 juni 2012 18:04

 

Första tågbytet i Varberg, det skulle bli åtskillgt fler innan vi var hemma igen.


Hemma igen, från PRO-resan till Toscana.

Många kanske har undrat varför bloggen legat nere sen förra lördagens morgon.

Vi hade ett ganska intensivt program, åt middag kl. 20 och sen blev det "grannsamverkan".

Vi var allts 21 PRO-are, hustrun var yngst och Pauli var älst med sina 85!.

Vi missade inte ett enda tåg, även om det blev snålt i Bern och Köpenhamn på hemresan. Vi lyckades hålla Göteborgståget 5 minuter i Köpenhamn. Vi var 1,5 timmar försenade.

2 resenärer blev rånade i Bern, på sina plånböcker förvarade i midjeväskor. Det kommer jag att återkomma till.

Middagarna, 4 st. varierades, så att vi hann smaka på ett 20-tal Toscanska specialiteter.

Några dagar före vi åkte lyckades vi få tag på en fantastisk guide, hon gjorde resan.

Jag hade inte ens nån jacka med mig och behövde aldrig någon, 25 grader hela tiden.

"Töserna" på Le Tre Stelle var lika fantastiska som jag upplevt dem tidigare.

Möjligheten att få fler PRO-grupper som kommer motiverar.

Jag återkommer med ett antal inlägg.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards