nabbsjuan

Alla inlägg den 22 januari 2012

Av Flanören utmed Tolken - 22 januari 2012 20:55

   Nyligen hemkommen från Malmö, släpper fortfarande inte min beundran för Malkolm Nihlèn som Gavroche i Les Miserables. Att han är kusin med vårt älsta barnbarn gör inte saken sämre.

Det var ju en stor roll och stundtals så "ägde han" som ungdommarna säger.

Hela musikalen var bra, jag har aldrig sett en liveföreställning av Les Miserables tidigare, bara på TV.

Jag har skickat en bild till Malkolm på Muren på La Chaiskyrkogården i Paris. Ett monument över morden på kommunarderna. Muren som bl.a Gavroche dödas vid.



Efter operan, så tog vi en tur på stan, klockan var ju bara 21.

Hade fått rekommendationer, av bloggkompisen Jah Hollis.

 

Vi gick till The Bishops Arms vid Gustav Adolfs torg.

Hustruns vita vin var inget problem, men när vi kom till min wisky, då blev jag lite besviken på riktes tredje stad, Repalus borg.

De hade ingen 18 årig Glen Garioch, ja ingen 12:a eller 8:a heller. Den var obekant. Det hjälpte inte att jag höll en mindre föreläsning om destilleriet och dess chef.

Ja då tar jag väl en vällagrad Oban då.

Men, inte, jag fick nöja mig med systemets 14-åring.

Inget problem egentligen, men jag ville ju bara glassa lite på ett ställe som skulle ha många wiskysorter. Det hade de förvisso, men det finns fler....

Köket hade stängt, så jag fick släcka hungern med ett gott mörkt öl, "som inte stack ut för mycket" som min beskrivning vid beställningen löd.

I övrigt så var stället perfekt för en mogen publik, man hörde vad som sas när man pratade och inte en massa ungar som stökade kring.

Vi hade tur, det var uteväder på lördagskvällen. Så även på söndag förmiddag, men det återkommer jag till.



Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards