nabbsjuan

Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Flanören utmed Tolken - 20 januari 2012 23:25

Nu slår jag igen butiken för ett par dagar.

Åker till Malmö med liten packning, så det finns inte plats för dator mm.

Däremot ska kameran med, så det kan väl bli nån bild på Turning Torso i snöblask.

Av Flanören utmed Tolken - 20 januari 2012 08:07

I morgon bitti bär det i väg till Malmö.

PRO-distriktet ordnar en resa till "de himmelsblås" hemvist och Les Miserables.

Med buss genom ganska dåligt väder, enligt yr.no.

Det ska bli dubbelt trevligt att se Les Miserables. dels har vi aldrig sett den live tidigare, dels så spelar en av älsta barnbarnets kuser på fädernet med. En barnroll, de är tre grupper som spelar var tredje föreställning och vi hade turen, att han spelar i morgon kväll. Han spelar "Gavroche", pojken i stolpen.

Vi ska väl hinna med att göra stan också. Hustrun förbereder bl.a en present till pojken. Kanske något som behöver införskaffas i sista stund.

Bloggvännen Jah Hollis har retat öltarmen i sina inlägg emellanåt. Det kan säkert leda till nåt pubbesök, eller två....

Förmodar att jag inte kan hålla eventuella eskapader för mig själv.


Men först är det fredagsrutin;

Stadsresa, PRO för mig, simma för hustrun.

Till Coop för att handla och äta middag.

Hem till "Vart är vi på väg?" och Skavlan.

Men innan det så blir det säkert ett nytt kapitel i SAP-dramat "Juholt och de 08-rövarna".

PRO
Av Flanören utmed Tolken - 20 januari 2012 07:35

Trots att jag placerat ett par nyfödda lamm bland snöiga trädtoppar, så har

Flanören varit lite passiv de senaste dagarna. Minst två skäl kan skönjas.

Har haft "lite mycket" omkring mig.

Men framför allt, uppkopplingen har falerat. Men nu har Telia snabbt och duktigt fixat min kontakt med yttervärlden.

Det trådlösa är så långsamt, så det skulle öka Valiumförsäljningen.

Inget vidare fotoväder, så det blir ytterligare en bild ur arkivet.

Den röda Stjärnflockan kom till oss, från en av hustruns arbetskamrater, i en liten kruka. En självsådd planta, som betydde fördubblat antal varianter. Den vita hade funnits sedan några år.

Den som vill ha säkra vinterbilder kan gå in här.


 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards