nabbsjuan

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Flanören utmed Tolken - 6 januari 2012 13:51

Efter den knappa förlusten i ledarskapsformfrågan i går, har en oro smugit sig in hos mig. Kanske låg Rosanna och lurade i vassen, reellt.

Men vid pläderingarna kom distrikt efter distrikt upp och var eniga för Jonas. Bara Göteborg och Skåne som inte var på samma planet, vilket inte förvånar någon med internkunskaper i V.

Men som hann vann! 80%-20%. Mer än stabilt och gott att ha i ryggen framöver, när det börjar blåsa.


Har varit utesluten ur församlinga ett tag(internet) men nu är jag på banan igen.


Bäva månde s och Mp. Men mest Alliansregeringen, som kommer att få en värdig motståndare i den dagliga debatten, men framför allt i valrörelserna 2014, till EU-parlament och de nationella församlingarna.

Rätta mig om jag får fel, men mitt tips är, att det blir tvåsiffrigt 2014 och regeringsskifte. Vägen är öppen och vi har en tydlig lokförare/schaufför.


Av Flanören utmed Tolken - 6 januari 2012 07:55

Efter ett radband av ombud som förespråkade delat ledarskap på V-kongressen, en majoritet av distrikten lika så, så röstar kongressen för ensamt ledarskap.

Detta trots att de två stora favoriterna, Jonas Sjöstedt och Ulla Andersson, även förordat delat ledarskap.

Varför blir jag inte förvånad?

Jag har varit med förr.

Taktiken är känd, sedan länge. "Säg ingenting, det kan göra saken värre".

Fortfarande, så är de mer konservativa väl företrädda bland kongressombuden. Inte bara där, valberedningens förslag till ny partistyrelse vittnar även om detta. Bakom kulisserna är de dokumenterat "skickliga".

Idag ska kongressen välja ordförande. En nåd att stilla bedja om, att inte den omröstningen slutar lika illa.

Tyvärr, så har Jonas Sjöstedt vingklippts av gårdagens beslut i ledarfrågan. Vilket naturligtvis var avsikten.

Den utrullade mattan till en förnyad stark vänster, har dragits undan en bit.

Av Flanören utmed Tolken - 6 januari 2012 07:00

Fröställning av Kungsängslilja.


 

Av Flanören utmed Tolken - 6 januari 2012 00:21

Så här efter ett årsskifte, med ett nästran oskrivet blad, så vill Sinneskatten att vi ska se framåt.

När jag tittade framåt, eller korrekt, föröver förra sommaren, så hade jag Blå Jungfrun i siktfältet.


 


Se fler bilder föröver, här.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards