nabbsjuan

Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Flanören utmed Tolken - 10 augusti 2011 18:32

Lagom till lunchrasten, så började det regna. Ja redan på morgonen så hängde det i luften och varslade om vad som komma skall.

Kvällen ser ut att bli fin, så man får röra på sig.

Annars är mattcurling ett alternativ.

En mycket populär PRO-aktivitet, som faktiskt började i Sjuhärad och spred sig över landet. Ett väveri tog fram en matta, med rätt glid i.

Den rullas enkelt ihop och lokalerna blir mångsidiga.

Dagen har i övrigt bestått av praktisk medlemsvärvning.

Vi har varit 6 grupper och via rollspel har vi fått redovisa hur man ska värva medlemmar, på ett personligt sätt.

Sex "teatergrupper", men även sex olika infallsvinklar, rätt fantastiskt.


     


Det var tur att jag redan i söndags kväll gick ut till ön rakt över fjärden.

Det är en bit att gå, men väl ute på ön så stöter man på 23 stora lamm, tacklamm.

Eftersom de ser väldigt välartade ut, så är det nog påläggstackor.

De kom fram, satte näsorna i marken en till två meter ifrån mig.

Jaha, det är så de får sitt kraftfoder.

När det inte hittade något, så hade jag dem runt mig och några försökte hitta kraftfoder mellan mina fötter.

En tacka, med ett väldigt charmigt ansikte, var mycket tam och kom fram och ville bli ompysslad.

Hon har säkert varit flockens charmör sen födseln, därav så orädd.

För att gå ute på en ö, så var de myckket orädda,

Jag försökte regissera dem för en bild med folkhögskolan i bakgrunden, de tog inte regi, men när de väl fick bestämma blev ett ändå en bild.

PRO

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards