nabbsjuan

Alla inlägg den 31 juli 2011

Av Flanören utmed Tolken - 31 juli 2011 13:48

  

Inte många knop i hagen idag, maximal skugga är tydligen dagsordern.


Var nere och öste båten. Det gick inte i mer vatten nu.

Efter ett härligt bad, tog jag en sväng förbi fårhagen. De låg utslagna i skuggan.

Lammen har det jobbigt, med alla tävlingar de hittar på. Tackorna med lamm har ju en del att stå i, men värst har tackorna det, som inte lammat ännu.

De ventilerar våldsamt.

Men de har bra skugga att gå in i och idag låg de där nordliga vinden kommer åt.

Trodde den bruna skulle ha nedkommit i morse, men så blev det inte.


     


Kunde inte slita mig från dem, det var verkligen avkopplande och njutbart se dem ligga och vila.

Ja, i en del fall var det nära till telefonen och begravningsentreprenören.

En del av lammen såg verkligen minst sagt utslagna ut.

Av Flanören utmed Tolken - 31 juli 2011 07:00

I går kväll var det dags för femte tackan att lamma. Två duktiga lamm, ett vitt ovh ett svart, bagge och tacka. Första svarta lammet utan vit teckning, medan det vita hade en grå fläck ovanför vänster knä.

Tackan hade uppsökt en plats, utan insyn någon stans ifrån. Jag såg dem, därför att jag bara fick ihop 9 tackor och började leta efter den 10:e. Då fick jag se något vitt inne i ett hie med ormbunkar. Lite närmare kommen såg jag först det vita lammet, sen också det svarta. Hon hade klarat det fint.


 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards