nabbsjuan

Alla inlägg den 5 juni 2011

Av Flanören utmed Tolken - 5 juni 2011 20:02

Veckans fototriss är både traditionell triss och tävling.

Trodde inte det skulle rinna till och är inte så förtjust i "tävlings"momentet.

Rött, blått och vitt i samma bild, njae, tre olika bilder med var sin färg, lite för enkelt.


Fick använda mig av tre generationer för att komma loss idag.

Hustruns hand och del av kropp, dotterns cigaretter och älsta barnbarnet Max.

Max bidrog med;" kom igen nu morfar, tänk till lite"!


Solresor har bestått med vinsten och av resmålen finner jag Italien mest intressant.

Låt vara att ingen resa går till Toscana.


 

Tomat från Coop Forum, i blått fat, loppisfynd, på vit duk vävd av hustrun.



 

Inga hälsopiller precis, men cigaretter av märket LEVEL.


 Hustruns hand med nagellacket Nilens jord,  linne från Sidenselma och byxor från La Redoute.


   


Av Flanören utmed Tolken - 5 juni 2011 08:25

En och annan kanske redan varit inne och kollat var min fototriss håller hus.

Nej, jag har inte åstadkommit något ännu.

Kanske inte blir något heller.

Tycker inte "tävlingen" är så intressant.

Veckans tema uppmanar till väldigt skruvade bilder om man inte hittar några nationsflaggor med de tre färgerna.

Kanske nån reklamskylt eller liknade.

Men jag ger det en chans under dagen.

Kanske hittar jag nåt rött, blått och vitt i Olofsbo, på vägen dit eller hem.

Men sen ska det ju till lite bra ljus också.

Den som lever får se.

Av Flanören utmed Tolken - 5 juni 2011 06:57

Nu kommer den på bred front, den vita Rosenbusken.

Kommer lämpligt att stå i full blom på nationaldagen.

Något nationaldagsfirande blir det väl inte, men jag ska klippa gräset. Yr.no förutspår gräsklipparvänligare temperatur.

Men idag åker vi till dotter och barnbarn i Olofsbo.

Ska bara ta en morgonpromenad och morgondopp först.

Man vet inte hur många såna här dagar vi får, så det gäller att ta vara på dem.


 



Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards