nabbsjuan

Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Flanören utmed Tolken - 17 maj 2011 09:00

Lämnade hårddisken till en datadoktor i går.

Han ingav mig i vissa förhoppningar, att det skulle gå att rädda den.

Inte.

Framåt kvällen ringde han och kunde medela att det var ett hopplöst fall.

Någon superviser skulle kanske klara det, men nån sån fanns inte i Borås, utan hårddisken fick skickas till Stockholm och kostnaderna skulle springa iväg, förbi priset av en ny dator.

Lämnar den nog till ytterligare någon, innan jag kastar in handduken.

Av detta lär man sig att inte skjuta säkerhetskopieringar till morgondagen.

E-postens adresslista och alla bilder från sen höst och framåt, resten kan jag leva med.

Ja inte alla, en hel del bilder har jag haft på USB-minnen och i lilla datorn, en tröst för tigerhjärtan.

Vi får se.


Nu gäller sista månadsmötet för säsongen, med PRO.

Nästa säsongs program ska gå i tryck.

Ja, det hade jag på ett USB-minne, liksom alla PRO-bilder.

I morgon är det onsdagsräkning av omvalet. En ganska lättsam historia med tanke på att det bara är ett val och lågt valdeltagande.

Efter det är det dags att ägna det agrara, inte bara tankar, utan handling.

Bl.a lite direktsådd som återstår och sen kommer utplanteringarna lite längre fram.

Ska väl även slå gräset.

Av Flanören utmed Tolken - 17 maj 2011 07:04

Vi brukar alltid ha nån Silversalvia. Köper dem på Vickleby på Öland.

En del har överlevt en eller flra vintrar.

Den är mäktig med sina ludna köttiga blad.


 

  


  

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards